Uggs uit Nieuw Zeeland besteld maar nog steeds niet bezorgd. Weet iemand hoe te handelen?

Heb via internet Uggs besteld ca 2 maanden geleden. Zijn verzonden en kon een nummer bellen van TNT. Daar kreeg ik te horen dat ze in onderzoeking zijn op echtheid bij de douane.
Heeft iemand ervaring met zoiets? De winter staat voor de de deur en ik vind meer dan een maand onderzoeken wel lang

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Doordat regelmatig mensen dingen bestellen van buiten de EU, stuurt de afzender dit meestal onder het motto, als gift, op.
De douane is hier nu dus gewoon wat srenger op gaan controleren.
Op echtheid, waarde, etc.
Blijkt dus dat het geen gift betreft, dan moetje dus alsnog invoerrechten gaan betalen, en eventuele bezorgkosten eroverheen.
Ik heb vaker gehoord dat TNT wil dat je een formulier invult om na te gaan of het klopt wat er op het pakket staat. Dat is omdat veel mensen dingen als gift versturen terwijl het niet zo is. Soms maken ze tegenwoordig zelfs pakketjes open om te controleren wat erin zit en te kijken of er een factuur bij zit als iets als gift is verzonden. En ik geloof dat een gift nooit duurder mag zijn dan 50 euro dus is het duurder dan betaal je dus ook weer extra kosten.
Gewoon even goed doorvragen bij TNT, en anders even de douane opbellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik weet niet of je het hebt besteld bij een herkent bedrijf zo niet dan vrees ik dat ze niet echt waren en in beslag zijn genomen ik hoop niet dat je volledig bedrag al heb moeten betalen..
als ik jou was zou ik tnt alsnog even bellen en de situatie uitleggen

Toegevoegd na 1 minuut:
die weten misschien al meer